Manager w roli coacha Online

Wśród wielu ról pełnionych przez każdego managera jest również i ta związana z coachingiem swojego zespołu. Coachingowy styl zarządzania jest tak efektywny dlatego, że ma bezpośrednie przełożenie na poziom zaangażowania w firmie, który – niestety – wg badań Gallupa wynosi tylko 15%. Coaching często jednak przypomina „czołging”, czyli krytykowanie, wypominanie błędów i dyscyplinowanie. W rezultacie pracownik czuje się jakby przejechał po nim czołg. Takie podejście nie ma nic wspólnego z motywowaniem ludzi i wyzwalaniem ich potencjału. Jeżeli chcesz nauczyć się zwiększać zaangażowanie pracowników i pomagać im w zdobyciu tego, czego pragną bez robienia tego za nich i mówienia im co mają robić, to szkolenie jest dla Ciebie.

Managerowie stosujący coaching w swojej codziennej pracy

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • Świadomie stosować coaching i coachingowy styl zarządzania
  • Traktować coaching jako proces a nie jednorazowe wydarzenie
  • Decydować kiedy wykorzystywać coaching kompetencyjny, a kiedy interwencyjny
  • Prowadzić rozmowy coachingowe zgodnie ze sprawdzoną strukturą
  • Wykorzystywać odpowiednią postawę, umiejętności i narzędzia skutecznego coachingu

SESJA 1: WPROWADZENIE DO COACHINGU

•       Czym jest a czym nie jest coaching?
•       Jakie są cele coachingu?
•       Jakie są bariery w skutecznym stosowaniu coachingu w firmie i jak je pokonać?

SESJA 2: COACHINGOWY STYL ZARZĄDZANIA

•       Definicja coachingowego stylu zarządzania
•       Ćwiczenie: korzyści z coachingowego stylu zarządzania dla managerów i pracowników
•       Cykl coachingowy – coaching jako proces

SESJA 3: ETAPY ROZWOJU PRACOWNIKÓW A COACHING

•       Entuzjastyczny początkujący
•       Rozczarowany uczeń
•       Ostrożny uczestnik
•       Samodzielny człowiek sukcesu
•       Coaching, instruktaż, szkolenie – dobór metody rozwojowej do pracownika
•       Ćwiczenie: zmapowanie własnego zespołu i wnioski praktyczne

SESJA 4: RODZAJE COACHINGU I ICH PRZEZNACZENIE

•       Coaching kompetencyjny
•       Coaching interwencyjny
•       W jakich sytuacjach je wykorzystywać?

SESJA 5: ROZMOWA COACHINGOWA

•       Struktura rozmowy coachingowej
•       3 klucze do skutecznego coachingu

SESJA 6: UMIEJĘTNOŚĆ SKUTECZNEGO COACHA

•       4 poziomy słuchania wg. Coveya
•       Zasady słuchania empatycznego
•       Ćwiczenie: słuchanie empatyczne
•       Zalety pytań w coachingu
•       4 cechy mocnych pytań coachingowych
•       Jakich pytań unikać w coachingu?
•       Ćwiczenie: zamiana pytań niecoachingowych na coachingowe
•       Model GROW zadawania pytań
•       Ćwiczenie: (1) przygotowanie własnych pytań wg Modelu GROW na rozmowę coachingową; (2) przećwiczenie rozmowy coachingowej w oparciu o Model GROW

SESJA 7: INFORMACJA ZWROTNA W COACHINGU

•       Zasady udzielania informacji zwrotnej
•       Pochwała
•       Konstruktywna krytyka
•       Ćwiczenie: udzielania pochwały i konstruktywnej krytyki

SESJA 8: PODSUMOWANIE SZKOLENIA I INDYWIDUALNE PLANY DZIAŁANIA START-STOP-KONTYNUACJA

19-20 stycznia 2021

9:00-12:30

zgłoś udział

16-17 lutego 2021

9:00-12:30

zgłoś udział

16-17 marca 2021

9:00-12:30

zgłoś udział

Paweł Chabros

Paweł Chabros

Trener / Dyrektor Generalny
Jestem absolwentem Wydziału Handlu Zagranicznego SGH. Posiadam ponad 28 lat doświadczeń biznesowych. Karierę zawodową rozpocząłem w działach marketingu międzynarodowych korporacji: CPC Amino (obecnie Unilever) i Kraft Jacobs Suchard (obecnie Mondelez). Uczestniczyłem w budowaniu pozycji marki Hellmann’s i Jacobs na polskim rynku. Przez następnych kilka lat zdobywałem doświadczenia w amerykańskim koncernie McCann-Erickson, odpowiednio na stanowiskach Account Manager i Group Account Director. Już wtedy wiele osób zauważyło, że chętnie dzielę się z innymi swoją wiedzą i prosiło mnie o organizowanie krótkich szkoleń wewnętrznych. Z czasem, te dodatkowe wyzwania stały się moją pasją, więc zacząłem szukać sposobów na pełniejsze wykorzystanie potencjału, który w sobie obudziłem.

dowiedz się więcej

PRZEMYSŁAW WARZYŃSKI
Area Sales Manager i Key Account Manager - ABB Sp. z o.o.
Paweł jest jednym z najlepszych trenerów z jakimi miałem okazję współpracować. Posiada bardzo dużą wiedzę merytoryczną popartą ogromnym praktycznym doświadczeniem biznesowym. Prowadzone przez Pawła szkolenia za każdym razem dostosowane są do potrzeb słuchaczy i uwzględniają zarówno przekazanie szkolonym wymaganej wiedzy teoretycznej jak również niezliczoną ilość rzeczywistych przykładów, wskazówek i ćwiczeń mających ułatwić przyswojenie wiedzy. Paweł z ogromną łatwością nawiązuje dobre relacje z grupą, z którą pracuje. Potrafi zaangażować i zachęcić do pracy każdego członka szkolonego zespołu. Z wielką chęcią wezmę udział w kolejnych organizowanych przez Pawła szkoleniach.
KAROLINA ROMAŃCZUK
Prezes Zarządu - Bechtle direct Polska Sp. z o.o.
Warsztaty zostały przeprowadzone na bardzo wysokim poziomie, a umiejętności trenerskie Pana Pawła pozwoliły na pełne zaangażowanie się uczestników, co jest szczególnie trudne w warunkach bardzo zróżnicowanego pod względem charakterów zespołu.
PAWEŁ KWIATKOWSKI
OEM SBC Sales Manager - Microsoft Sp. z o.o.
Z pełną odpowiedzialnością mogę polecić Pawła Chabrosa jako kompetentnego partnera w realizacji szkoleń.
  • 19-20 stycznia 1200 zł  600 zł netto za osobę (50% rabatu)
  • 16-17 lutego 1200 zł  720 zł netto za osobę (40% rabatu)
  • 16-17 marca 1200 zł  840 zł netto za osobę (30% rabatu)