Każda osoba zarządzająca, na co dzień, zderza się z sytuacjami wymagającymi zajęcia stanowiska lub podjęcia decyzji. Szczególnym wyzwaniem są dla niej często sytuacje, w których przekazanie swojego punktu widzenia wpływa na pracę i postawy osób jej podległych. Autorytet formalny, wynikający tylko z pełnionej funkcji, często nie wpływa na umiejętność pociągnięcia ludzi za sobą i przekonania ich do swojej wizji. Może to powodować różnego rodzaju konflikty, niewykonywanie zadań bądź sabotowanie ich przez pracowników, a tym samym obniżanie efektywności pracy podległych zespołów i jednostek.
W wyniku szkolenia uczestnicy potrafią:
- Określić na jakim etapie rozwoju motywującego przywództwa są w chwili obecnej,
- Określić jakie umiejętności managerskie są im potrzebne do dalszego rozwoju,
- Określić swoją rolę, cele i misję jako liderów zespołu,
- Efektywnie komunikować swoje cele i misje współpracownikom,
- Odróżnić sposób zarządzania polegający na motywującym przywództwie od innych i dostrzec korzyści z niego wynikające,
- Zwracać swoją uwagę na różnorodność w zespole i skutecznie nią zarządzać,
- Stosować się do kanonów zachowań motywującego lidera zespołu.
Managerowie wszystkich szczebli zarządzający zespołami pracowniczymi.