Zarządzanie sytuacją konfliktową w zespole to szczególne wyzwanie dla managera. Umiejętność efektywnego zarzadzania w tym zakresie wpisuje się w bardzo istotną kompetencję motywującego lidera jakim jest zarządzanie różnorodnością intelektualną i osobowościową członków zespołu. Nie trzeba nikogo przekonywać, że nierozwiązany konflikt w zespole może rozprzestrzeniać się jak pożar i często doprowadzić do niewykonywania zadań, spadku efektywności czy tez wręcz rozpadu zespołu, co może z kolei prowadzić do demotywacji i zwolnień zarówno pracowników jak i managerów.
W wyniku szkolenia uczestnicy potrafią:
- Określać klimat porozumiewania się w swoim zespole,
- Rozpoznawać i zapobiegać powstawaniu różnego rodzaju konfliktów,
- Stosować taktyki pozwalające rozpoznawać i wygaszać ewentualne zarzewie konfliktu,
- Panować nad swoimi emocjami w trakcie konfliktu,
- Dopasować swoją reakcję stosując asertywne i empatyczne podejście,
- Rozwiązywać konflikt stosując się do modelu DEAL.
Managerowie wszystkich szczebli zarządzający zespołami pracowniczymi.